Utförda aktiviteter

Bingolotto i Göteborg

Söndagen den 9 Maj anordnades en bussresa till Göteborg för att vara med i studion på Bingolotto.

Resan startade från Skogshaga parkering klockan 09.00 på morgonen. Det var många glada och förväntansfulla resenärer som gick p bussen.

På vägen mot Göteborg hade Bitte och Sofia ordnat med en liten  musik Quis, där vi fick lyssna och skriva ner våra svar på en lapp och på hemresan blev det sedan prisutdelning till de som fått flest rätt - 1:a - 3-e pris.

Vi stannade även till för att äta lite lunch som var förbeställd - Snitzel, stekt potatis, sås. Kaffe och kaka innan vi sedan fortsatte färden mot Göteborg.

Väl framme vid hotellet, checkade vi in och fick våra nycklar till rummen. Där plockade vi upp våra väskor och började sedan göra oss fina för att sedan bege oss till Binglotto-studion.

Så blev det äntligen dags att få komma in, Västerviks gänget blev de första som välkomnades in. När alla kommit på plats började sändningen och denna gång var det Lotta Engberg som var kvällens värd.

Det blev dåligt med vinster men vi var på glatt humör ändå!

Efter Bingolotto så åkte vi tillbaka till Hotellet där vi sedan åt en gemensam middag. När vi var mätta och belåtna med kvällen, gick vi sedan upp till våra rum för att lägga oss och sova. Innan vi somnade så pratade vi om kvällen och hur trevligt allt hade varit!

Så blev det måndag morgon och vi gick upp för att äta lite frukost innan vi skulle lämna Hotellet. När vi var klara, checkade vi ut och satte oss på bussen som nu skulle ta oss till Gränna. Där gjorde vi ett besök i en butik, så den som ville kunde köpa med sig lite Polkagrisar hem.

Innan hemfärd stannade vi till på en Fiskrestaurang som låg vid sjön Vättern och åt en bit mat, mycket gott.

Vi kom hem till Västervik vid 17:00-tiden där vi sedan skildes åt. Alla nöjda och glada efter en trevlig och rolig tripp till Göteborg och Bingolotto.

Sommarkryssning i Östersjön 13/8 - 17/8 -18

Johan Karlsson och hans kontaktkompis har varit på kryssning och vi har fått ett trevligt reportage från resan. Tack Johan och Peter.

Johan och Peter startade sin resa till Stockholm för att kryssa i Östersjön i fyra dygn, första anhalten blir Bornholm , på tisdagen lägger vi till i Rönne vid middagstid. Vi har ett antal timmar att spendera tid där. Vi tog oss till centrum för en lunch.

Vi avgår från Rönne på Bornholm kl. 18.00 för att ta oss till Rugen i Tyskland, där kommer vi att anlända onsdag morgon. Vi blir hämtade med buss som skjutsar oss till staden Binz och där tillbringade vi en dag . Vi gjorde en stadsvandring med en lunch där, mycket sevärt.

Båten avgick sedan kl 18.00 mot Visby på Gotland. Vi var framme i Visby på torsdagen den 16/8 på morgonen. Vi klev av båten för en stadsvandring. Vi var till Botaniska trädgården samt Fornsalen för en lunch. Sedan gick Johan och Peter på egen hand och utforskade Visby stad.

Vi lämnade Visby för en resa norrut till Åland, där vi anlände till Mariehamn på morgonen fredagen den 17/8. Det var ett kort stopp för passagerare som skulle stiga av där. Dom var våra bordsgäster under resans gång.

Under kvällarna hade vi sittningar ombord på båten, vi hamnade i ett bra sällskap , ena paret kom från Åland och det andra från Värmland.

Johan besökte spa-avdelningen flera gånger under resans gång.

Denna resa rekommenderas av både Johan och Peter till framtida tillfälle.